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Windows 7 x64 stucking after startup


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8 replies to this topic

#1 bruno_redline

bruno_redline

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  • Local time:10:59 PM

Posted 25 March 2014 - 11:11 AM

First of all, Hi Guys.

 

Despite this being my first post, you were already very helpfull when I encountered problems.

But this time I can't find a solution to my problem.

 

This is what happens:

 

Since yesterday that my OS, Windows 7 x64 SP1, stucks after startup. It starts normally but after a minute or so it stucks when I try to open any program or window. After some minutes it freezes.

I tried safe mode but it happens the same thing and it doesn't let me run any software to see what is going on.

 

I did chkdsk /r but it stopped two times at the same sector/cluster.

sfc scannow/ also stops at the middle of the process.

 

I entered msconfig to disable all the startup programs but no luck.

 

I don't know if it's related but the first time that this happened was after I installed a trial of Adobe Acrobat last week. Unfortunately, I don't have any restore point available...

 

 

Can you help me solving this?

I really wouldn't want to have to format the computer as I did that last december.

 

Thanks.

 

 



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m

#2 Anshad Edavana

Anshad Edavana

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  • Local time:03:29 AM

Posted 25 March 2014 - 11:02 PM

Hi

 

Please post a "Speccy" snapshot of your system by following instructions from the below link.

 

http://www.bleepingcomputer.com/forums/t/323892/publish-a-snapshot-using-speccy/

 

 

Also Download "Minitoolbox" from the below link.
 
 
 Run the tool and only select the following tick boxes.
 
 
List last 10 Event viewer errors
List installed program
List users, partition and memory size
List Minidumps
 
Now click "Go" and post the output displayed in next reply.


#3 bruno_redline

bruno_redline
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  • Local time:10:59 PM

Posted 26 March 2014 - 04:17 AM

Hi.

 

Here it goes:

 

http://speccy.piriform.com/results/mbyClsVPxBMFaWnctUeQekt

 

MiniToolBox by Farbar  Version: 23-01-2014
Ran by Bruno (administrator) on 26-03-2014 at 09:05:39
Running from "C:\Users\Bruno\Desktop"
Microsoft Windows 7 Home Premium  Service Pack 1 (X64)
Boot Mode: Normal
***************************************************************************
 
========================= Event log errors: ===============================
 
Application errors:
==================
Error: (03/26/2014 09:04:30 AM) (Source: WinMgmt) (User: )
Description: //./root/CIMV2SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 990x80041003
 
Error: (03/26/2014 08:40:51 AM) (Source: WinMgmt) (User: )
Description: //./root/CIMV2SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 990x80041003
 
Error: (03/25/2014 04:27:09 PM) (Source: Application Error) (User: )
Description: O Windows não consegue aceder ao ficheiro C:\ProgramData\Microsoft\Windows Defender\Scans\mpcache-5B74702AFCA370D61DE6434C359A9AA3AC4025F3.bin.VE0 por um dos seguintes motivos:
existe um problema com a ligação à rede, com o disco onde o ficheiro está armazenado ou com os controladores de armazenamento neste computador; ou o disco está em falta.
O Windows fechou o programa Processo Anfitrião dos Serviços do Windows devido a este erro.
 
Programa: Processo Anfitrião dos Serviços do Windows
Ficheiro: C:\ProgramData\Microsoft\Windows Defender\Scans\mpcache-5B74702AFCA370D61DE6434C359A9AA3AC4025F3.bin.VE0
 
O valor do erro está listado na secção Dados Adicionais.
Acção de Utilizador
1. Abra novamente o ficheiro.
Esta situação poderá ser um problema temporário que se resolve por si próprio quando o programa for executado novamente.
2.
Se continuar a não ser possível aceder ao ficheiro e
- o ficheiro estiver na rede,
o administrador deverá confirmar que não existe nenhum problema com a rede e que o servidor pode ser contactado.
- se o ficheiro estiver num disco amovível, por exemplo, uma disquete ou CD-ROM, confirme que o disco está completamente inserido no computador.
3. Verifique e repare o sistema de ficheiros executando CHKDSK. Para executar CHKDSK, clique em Iniciar, clique em Executar, escreva CMD e, em seguida, clique em OK. Na linha de comandos, escreva CHKDSK /F e, em seguida, prima ENTER.
4. Se o problema persistir, restaure o ficheiro a partir de uma cópia de segurança.
5. Verifique se é possível abrir outros ficheiros no mesmo disco. Em caso negativo, o disco poderá estar danificado. Caso se trate de um disco rígido, contacte o administrador ou o fabricante de hardware do computador para mais assistência.
 
Dados Adicionais
Valor do erro: C0000185
Tipo de disco: 3
 
Error: (03/25/2014 04:27:09 PM) (Source: Application Error) (User: )
Description: Nome da aplicação com falha: svchost.exe_WinDefend, versão: 6.1.7601.22137, carimbo de data/hora: 0x5080442a
Nome do módulo com falha: mpengine.dll, versão: 1.1.10401.0, carimbo de data/hora: 0x53194e31
Código de excepção: 0xc0000006
Desvio de falha: 0x0000000000206899
ID do processo com falha: 0x74
Data/hora de início da aplicação com falha: 0xsvchost.exe_WinDefend0
Caminho da aplicação com falha: svchost.exe_WinDefend1
Caminho do módulo com falha: svchost.exe_WinDefend2
ID do Relatório: svchost.exe_WinDefend3
 
Error: (03/25/2014 04:11:24 PM) (Source: Application Error) (User: )
Description: O Windows não consegue aceder ao ficheiro C:\ProgramData\Microsoft\Windows Defender\Scans\mpcache-5B74702AFCA370D61DE6434C359A9AA3AC4025F3.bin.VE0 por um dos seguintes motivos:
existe um problema com a ligação à rede, com o disco onde o ficheiro está armazenado ou com os controladores de armazenamento neste computador; ou o disco está em falta.
O Windows fechou o programa Processo Anfitrião dos Serviços do Windows devido a este erro.
 
Programa: Processo Anfitrião dos Serviços do Windows
Ficheiro: C:\ProgramData\Microsoft\Windows Defender\Scans\mpcache-5B74702AFCA370D61DE6434C359A9AA3AC4025F3.bin.VE0
 
O valor do erro está listado na secção Dados Adicionais.
Acção de Utilizador
1. Abra novamente o ficheiro.
Esta situação poderá ser um problema temporário que se resolve por si próprio quando o programa for executado novamente.
2.
Se continuar a não ser possível aceder ao ficheiro e
- o ficheiro estiver na rede,
o administrador deverá confirmar que não existe nenhum problema com a rede e que o servidor pode ser contactado.
- se o ficheiro estiver num disco amovível, por exemplo, uma disquete ou CD-ROM, confirme que o disco está completamente inserido no computador.
3. Verifique e repare o sistema de ficheiros executando CHKDSK. Para executar CHKDSK, clique em Iniciar, clique em Executar, escreva CMD e, em seguida, clique em OK. Na linha de comandos, escreva CHKDSK /F e, em seguida, prima ENTER.
4. Se o problema persistir, restaure o ficheiro a partir de uma cópia de segurança.
5. Verifique se é possível abrir outros ficheiros no mesmo disco. Em caso negativo, o disco poderá estar danificado. Caso se trate de um disco rígido, contacte o administrador ou o fabricante de hardware do computador para mais assistência.
 
Dados Adicionais
Valor do erro: C0000185
Tipo de disco: 3
 
Error: (03/25/2014 04:11:24 PM) (Source: Application Error) (User: )
Description: Nome da aplicação com falha: svchost.exe_WinDefend, versão: 6.1.7601.22137, carimbo de data/hora: 0x5080442a
Nome do módulo com falha: mpengine.dll, versão: 1.1.10401.0, carimbo de data/hora: 0x53194e31
Código de excepção: 0xc0000006
Desvio de falha: 0x0000000000206899
ID do processo com falha: 0x3c4
Data/hora de início da aplicação com falha: 0xsvchost.exe_WinDefend0
Caminho da aplicação com falha: svchost.exe_WinDefend1
Caminho do módulo com falha: svchost.exe_WinDefend2
ID do Relatório: svchost.exe_WinDefend3
 
Error: (03/25/2014 03:59:44 PM) (Source: Application Error) (User: )
Description: O Windows não consegue aceder ao ficheiro C:\ProgramData\Microsoft\Windows Defender\Scans\mpcache-5B74702AFCA370D61DE6434C359A9AA3AC4025F3.bin.VE0 por um dos seguintes motivos:
existe um problema com a ligação à rede, com o disco onde o ficheiro está armazenado ou com os controladores de armazenamento neste computador; ou o disco está em falta.
O Windows fechou o programa Processo Anfitrião dos Serviços do Windows devido a este erro.
 
Programa: Processo Anfitrião dos Serviços do Windows
Ficheiro: C:\ProgramData\Microsoft\Windows Defender\Scans\mpcache-5B74702AFCA370D61DE6434C359A9AA3AC4025F3.bin.VE0
 
O valor do erro está listado na secção Dados Adicionais.
Acção de Utilizador
1. Abra novamente o ficheiro.
Esta situação poderá ser um problema temporário que se resolve por si próprio quando o programa for executado novamente.
2.
Se continuar a não ser possível aceder ao ficheiro e
- o ficheiro estiver na rede,
o administrador deverá confirmar que não existe nenhum problema com a rede e que o servidor pode ser contactado.
- se o ficheiro estiver num disco amovível, por exemplo, uma disquete ou CD-ROM, confirme que o disco está completamente inserido no computador.
3. Verifique e repare o sistema de ficheiros executando CHKDSK. Para executar CHKDSK, clique em Iniciar, clique em Executar, escreva CMD e, em seguida, clique em OK. Na linha de comandos, escreva CHKDSK /F e, em seguida, prima ENTER.
4. Se o problema persistir, restaure o ficheiro a partir de uma cópia de segurança.
5. Verifique se é possível abrir outros ficheiros no mesmo disco. Em caso negativo, o disco poderá estar danificado. Caso se trate de um disco rígido, contacte o administrador ou o fabricante de hardware do computador para mais assistência.
 
Dados Adicionais
Valor do erro: C0000185
Tipo de disco: 3
 
Error: (03/25/2014 03:59:44 PM) (Source: Application Error) (User: )
Description: Nome da aplicação com falha: svchost.exe_WinDefend, versão: 6.1.7601.22137, carimbo de data/hora: 0x5080442a
Nome do módulo com falha: mpengine.dll, versão: 1.1.10401.0, carimbo de data/hora: 0x53194e31
Código de excepção: 0xc0000006
Desvio de falha: 0x0000000000206899
ID do processo com falha: 0x2f4
Data/hora de início da aplicação com falha: 0xsvchost.exe_WinDefend0
Caminho da aplicação com falha: svchost.exe_WinDefend1
Caminho do módulo com falha: svchost.exe_WinDefend2
ID do Relatório: svchost.exe_WinDefend3
 
Error: (03/25/2014 03:48:16 PM) (Source: Microsoft-Windows-LoadPerf) (User: NT AUTHORITY)
Description: O valor da cadeia de nome de contador de desempenho no registo está formatado incorrectamente. A cadeia errada é 9890, o valor de índice errado é a primeira DWORD na secção Data enquanto que os últimos valores de índice válidos são a segunda e a terceira DWORD na secção Data.
 
Error: (03/25/2014 03:48:16 PM) (Source: Microsoft-Windows-LoadPerf) (User: NT AUTHORITY)
Description: O valor da cadeia de nome de contador de desempenho no registo está formatado incorrectamente. A cadeia errada é 9890, o valor de índice errado é a primeira DWORD na secção Data enquanto que os últimos valores de índice válidos são a segunda e a terceira DWORD na secção Data.
 
 
System errors:
=============
Error: (03/26/2014 09:03:50 AM) (Source: EventLog) (User: )
Description: O anterior encerramento do sistema, ?26-?03-?2014 às 08:50:04, foi inesperado.
 
Error: (03/26/2014 08:40:37 AM) (Source: Disk) (User: )
Description: O controlador detectou um erro de controlador em \Device\Harddisk6\DR6.
 
Error: (03/26/2014 08:36:32 AM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: O serviço Serviço de Lista de Redes depende do serviço Identificação da localização na rede o qual falhou o arranque devido ao seguinte erro: 
%%1068
 
Error: (03/26/2014 08:36:32 AM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: O serviço Serviço de Lista de Redes depende do serviço Identificação da localização na rede o qual falhou o arranque devido ao seguinte erro: 
%%1068
 
Error: (03/26/2014 08:36:32 AM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: O serviço Serviço de Lista de Redes depende do serviço Identificação da localização na rede o qual falhou o arranque devido ao seguinte erro: 
%%1068
 
Error: (03/26/2014 08:36:32 AM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: O serviço Serviço de Lista de Redes depende do serviço Identificação da localização na rede o qual falhou o arranque devido ao seguinte erro: 
%%1068
 
Error: (03/26/2014 08:36:32 AM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: O serviço Serviço de Lista de Redes depende do serviço Identificação da localização na rede o qual falhou o arranque devido ao seguinte erro: 
%%1068
 
Error: (03/26/2014 08:36:31 AM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: O serviço Serviço de Lista de Redes depende do serviço Identificação da localização na rede o qual falhou o arranque devido ao seguinte erro: 
%%1068
 
Error: (03/26/2014 08:36:31 AM) (Source: DCOM) (User: )
Description: 1084WSearch{7D096C5F-AC08-4F1F-BEB7-5C22C517CE39}
 
Error: (03/26/2014 08:36:31 AM) (Source: DCOM) (User: )
Description: 1084WSearch{9E175B6D-F52A-11D8-B9A5-505054503030}
 
 
Microsoft Office Sessions:
=========================
 
=========================== Installed Programs ============================
 
2007 Microsoft Office Suite Service Pack 3 (SP3)
Actualização do Microsoft Office Excel 2007 Help (KB963678)
Actualização do Microsoft Office Powerpoint 2007 Help (KB963669)
Actualização do Microsoft Office Word 2007 Help (KB963665)
Adobe Acrobat XI Pro (Version: 11.0.00)
Adobe AIR (Version: 4.0.0.1390)
Adobe Download Assistant (Version: 1.2.6)
Adobe Flash Player 12 ActiveX (Version: 12.0.0.77)
Adobe Reader XI (11.0.06) - Português (Version: 11.0.06)
Adobe Shockwave Player 12.0 (Version: 12.0.7.148)
AMD Catalyst Install Manager (Version: 8.0.877.0)
AMD Drag and Drop Transcoding (Version: 2.00.0000)
AMD Media Foundation Decoders (Version: 1.0.80430.0002)
Ascotel IntelliGate First-party TAPI Service Provider (Version: 1.3.0)
Catalyst Control Center - Branding (Version: 1.00.0000)
Catalyst Control Center (Version: 2013.0429.2313.39747)
Catalyst Control Center Graphics Previews Common (Version: 2013.0429.2313.39747)
Catalyst Control Center InstallProxy (Version: 2013.0429.2313.39747)
Catalyst Control Center Localization All (Version: 2013.0429.2313.39747)
CCC Help Chinese Standard (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help Chinese Traditional (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help Czech (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help Danish (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help Dutch (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help English (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help Finnish (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help French (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help German (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help Greek (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help Hungarian (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help Italian (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help Japanese (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help Korean (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help Norwegian (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help Polish (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help Portuguese (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help Russian (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help Spanish (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help Swedish (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help Thai (Version: 2013.0429.2312.39747)
CCC Help Turkish (Version: 2013.0429.2312.39747)
ccc-utility64 (Version: 2013.0429.2313.39747)
CCleaner (Version: 4.11)
CDR Viewer
Chilkat Crypt ActiveX (Version: 4.4.8)
Chilkat HTTP ActiveX (Version: 9.4.0)
Chilkat RSA ActiveX (Version: 3.1.9)
Defraggler (Version: 2.16)
Dropbox (Version: 2.4.11)
eDrawings 2014 (Version: 14.1.116)
eDrawings 2014 x64 (Version: 14.2.116)
EPS Viewer
FileHippo.com Update Checker
Google Chrome (Version: 33.0.1750.154)
Google Earth (Version: 7.1.2.2041)
Google Update Helper (Version: 1.3.22.5)
Intel® Network Connections 18.7.28.0 (Version: 18.7.28.0)
Java 7 Update 51 (64-bit) (Version: 7.0.510)
Java 7 Update 51 (Version: 7.0.510)
Java Auto Updater (Version: 2.1.9.8)
JDownloader 2 (Version: 2.0)
Malwarebytes Anti-Malware versão 1.75.0.1300 (Version: 1.75.0.1300)
Microsoft .NET Framework 4.5.1 (Português) (Version: 4.5.50938)
Microsoft .NET Framework 4.5.1 (PTG) (Version: 4.5.50938)
Microsoft .NET Framework 4.5.1 (Version: 4.5.50938)
Microsoft Office Access MUI (Portuguese (Portugal)) 2007 (Version: 12.0.6612.1000)
Microsoft Office Excel MUI (Portuguese (Portugal)) 2007 (Version: 12.0.6612.1000)
Microsoft Office File Validation Add-In (Version: 14.0.5130.5003)
Microsoft Office Office 64-bit Components 2007 (Version: 12.0.6612.1000)
Microsoft Office Outlook MUI (Portuguese (Portugal)) 2007 (Version: 12.0.6612.1000)
Microsoft Office PowerPoint MUI (Portuguese (Portugal)) 2007 (Version: 12.0.6612.1000)
Microsoft Office Professional 2007 (Version: 12.0.6612.1000)
Microsoft Office Proof (English) 2007 (Version: 12.0.6612.1000)
Microsoft Office Proof (French) 2007 (Version: 12.0.6612.1000)
Microsoft Office Proof (Portuguese (Portugal)) 2007 (Version: 12.0.6612.1000)
Microsoft Office Proof (Spanish) 2007 (Version: 12.0.6612.1000)
Microsoft Office Proofing (Portuguese (Portugal)) 2007 (Version: 12.0.4518.1029)
Microsoft Office Publisher MUI (Portuguese (Portugal)) 2007 (Version: 12.0.6612.1000)
Microsoft Office Shared 64-bit MUI (Portuguese (Portugal)) 2007 (Version: 12.0.6612.1000)
Microsoft Office Shared MUI (Portuguese (Portugal)) 2007 (Version: 12.0.6612.1000)
Microsoft Office Word MUI (Portuguese (Portugal)) 2007 (Version: 12.0.6612.1000)
Microsoft Silverlight (Version: 5.1.30214.0)
Microsoft SOAP Toolkit 3.0 (Version: 3.0.1325.4)
Microsoft SQL Server 2005
Microsoft SQL Server 2005 Express Edition (SQLEXPRESS) (Version: 9.4.5000.00)
Microsoft SQL Server 2005 Tools Express Edition (Version: 9.4.5000.00)
Microsoft SQL Server Native Client (Version: 9.00.5000.00)
Microsoft SQL Server Setup Support Files (English) (Version: 9.00.5000.00)
Microsoft SQL Server VSS Writer (Version: 9.00.5000.00)
Microsoft Visual C++ 2005 ATL Update kb973923 - x64 8.0.50727.4053 (Version: 8.0.50727.4053)
Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable (Version: 8.0.61001)
Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable (x64) (Version: 8.0.50727.42)
Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable (x64) (Version: 8.0.61000)
Microsoft Visual C++ 2010  x64 Redistributable - 10.0.30319 (Version: 10.0.30319)
Microsoft Visual C++ 2010  x86 Redistributable - 10.0.30319 (Version: 10.0.30319)
MSXML 4.0 SP2 Parser and SDK (Version: 4.20.9818.0)
MSXML 4.0 SP3 Parser (KB2758694) (Version: 4.30.2117.0)
Nero BurnLite 10 (Version: 10.0.10500.5.100)
Nero BurnLite 10 (Version: 10.0.10600)
Nero Control Center 10 (Version: 10.0.13100.3.1)
Nero ControlCenter 10 Help (CHM) (Version: 1.0.10700)
Nero Core Components 10 (Version: 2.0.15100.0.1)
Nero Update (Version: 1.0.0018)
Paint.NET v3.5.11 (Version: 3.61.0)
Panda Endpoint Agent (Version: 6.60.00.0000)
Panda Endpoint Protection (Version: 06.20.11.0000)
Panda Endpoint Protection (Version: 4.09.00.0000)
PCX Viewer
PHC Corporate 2014 (Version: 1.00.0000)
PrimoPDF -- brought to you by Nitro PDF Software (Version: 5)
Recuva (Version: 1.49)
RichTextEdit for CS (Version: 1.0.5)
Samsung Kies3 (Version: 3.2.14013.45)
SAMSUNG USB Driver for Mobile Phones (Version: 1.5.29.0)
SketchUp 2013 (Version: 13.0.4812)
Speccy (Version: 1.24)
swMSM (Version: 12.0.0.1)
System Requirements Lab for Intel (Version: 4.5.15.0)
TeamViewer 9 (Version: 9.0.26297)
Update for 2007 Microsoft Office System (KB967642)
Update for Microsoft Office 2007 suites (KB2596620) 32-Bit Edition
Update for Microsoft Office 2007 suites (KB2687493) 32-Bit Edition
Update for Microsoft Office 2007 suites (KB2767849) 32-Bit Edition
Update for Microsoft Office 2007 suites (KB2767916) 32-Bit Edition
Update for Microsoft Office Outlook 2007 (KB2687404) 32-Bit Edition
Update for Microsoft Office Outlook 2007 Junk Email Filter (KB2878234) 32-Bit Edition
VC_CRT_x64 (Version: 1.02.0000)
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ZTE Handset USB Driver
 
========================= Memory info: ===================================
 
Percentage of memory in use: 23%
Total physical RAM: 4095.14 MB
Available physical RAM: 3143.62 MB
Total Pagefile: 8188.47 MB
Available Pagefile: 7152.83 MB
Total Virtual: 4095.88 MB
Available Virtual: 3964.06 MB
 
========================= Partitions: =====================================
 
1 Drive c: () (Fixed) (Total:583.07 GB) (Free:541.62 GB) NTFS
2 Drive d: (SYSTEM RESERVED) (Fixed) (Total:0.1 GB) (Free:0.07 GB) NTFS
4 Drive f: () (Removable) (Total:7.57 GB) (Free:4.57 GB) NTFS
 
========================= Users: ========================================
 
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#4 Anshad Edavana

Anshad Edavana

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Posted 26 March 2014 - 08:03 AM

Hi

 

From the description you provided in the first post, i had a suspicion about your hard drives condition. 

 

 

I did chkdsk /r but it stopped two times at the same sector/cluster.

sfc scannow/ also stops at the middle of the process.

 

 

The "Speccy" link you posted clearly shows your hard drive is failing.

 

C5 Current Pending Sector Count: 196 (196) Data 0000000200
C6 Uncorrectable Sector Count: 200 (200) Data 0000000001
 
Current Pending Sector Count ( in Hex ) should be zero for an ideal drive. A non zero value means the drive surface have bad/unreliable sectors. 
 
 

 

 

This is a critical parameter. Degradation of this parameter may indicate imminent drive failure. Urgent data backup and hardware replacement is recommended

 

Backup your data and replace the drive as soon as possible. 



#5 bruno_redline

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Posted 26 March 2014 - 10:09 AM

Unfortunately it might be the hard drive. I had some overheating problems in the past that might have damaged the drive.

 

as the pc freezes after the startup, do you know any software that can backup the data?

 

Thanks.



#6 Anshad Edavana

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Posted 26 March 2014 - 10:48 AM

Hi

 

You can try Linux based live disc like Parted magic to copy data to an external USB.

 

http://www.majorgeeks.com/files/details/parted_magic.html

 

I had great success with "Parted Magic" in similar situations in  the past. It may take some time to boot to the Desktop. Then you can use File Manager to view and copy files.

 

 

partedmagic-main.jpg

 

 

 

Alternatively, replace the HDD and install OS in to the new one. Then purchase a USB enclosure which will allow you to plug the old HDD to the USB port. You can use Windows explorer to copy the files to new drive. Make sure not to buy cheap enclosures which are unreliable.

 

http://www.prosofteng.com/blog/building-a-external-drive-after-a-hard-drive-upgrade/



#7 bruno_redline

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Posted 26 March 2014 - 12:03 PM

Thanks a lot. I managed to backup all of the data in the HDD.

 

Now, how can I test the HDD to see if it's really damaged? Do you know of any software that tests the drive?

Because I want to be sure that the problem is the HDD before buying a new one.

 

Thanks for all the help.



#8 Anshad Edavana

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Posted 26 March 2014 - 12:07 PM

Hi

 

Since your HDD is a WD one, i would suggest Western Digital Data Lifeguard Diagnostics.

 

http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=612&sid=3



#9 bruno_redline

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Posted 07 April 2014 - 02:40 AM

Ok, It's solved! The hard drive was indeed damaged so I changed it and now the system is working fine!

Thanks for the help!






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